כיצד לבחור מזון איכותי לחתול?

מזון איכותי לחתול

מי שמגדל חתול יותר ששגרה לא תהיה כאן – למרות גודלו הלא מרשים, מדובר בטורף עצמאי וסקרן שלא מספק במזון משעמם ובוחר בקפידה את מה שהוא מועיל בטובו להכניס לגופו. הסיבה – בדומה לקרובי משפחתו האריה, הנמר והצ’יטה, גם חתול הבית שלנו זקוק לתזונה איכותית המתאימה למערכת העיכול שלו. ומהו אותו מזון? לפניכם כל מה שצריך לדעת.

חתול הבית – נעים מאוד, קרניבור

הם חיים לצידנו, חלקם כה שמנמנים ומתרפקים עד כדי כך שאפשר לשכוח שהם טורפים ואפילו די טובים בזה, אם רק תיתנו להם הזדמנות. אבל גם חתולים שלא מגלים יצרי ציד מרשימים זקוקים לאוכל שיטיב עם גופם ויאפשר להם לחיות לצדכם חיים ארוכים, בריאים ואלגנטיים.

תזונה שכזו מבוססת על רכיבים מן החי (כמו למשל ביצים, בשר, עוף ודגים) וכוללת את כל אבות המזון, בהתאם לצרכי החתול, גילו ומחלות מהן הוא סובל חלילה.

תזונה בריאה לחתולים

כאשר מדברים על תזונה בריאה לחתולים מדברים על מזון המתבסס על רכיבים מן החי וכולל חלבונים, שומנים ופחמימות שמקורם בחי – מה שמבטיח כי הם כוללים את כל חומצות האמינו, חומצות השומן והסוכרים המורכבים להם זקוק החתול.

זאת בשונה למזון המתבסס על הצומח, בו חסרים רכיבים חיוניים, מה שיכול להתבטא בטווח הקצר או הארוך בכשלים במערכת החיסון, השמנת יתר, סוכרת, פרווה לא נעימה, מצב רוח ירוד ועוד. והן שימורים באיכות ירודה שמכילים תוצרי לוואי, משפרי טעם וריח וחומרים משמרים – בחלקם מסרטנים וחלקם סתם לא מועילים.

אז מה אוכלים? סוגי האוכל העיקריים לחתול

יש לא מעט אפשרויות תזונתיות לחתולים ונוסף להעדפת החתול ושיקולים כמו גילו, משקלו, מחלות ומצבים מהם הוא סובל וכיו”ב, חשוב לקחת בחשבון גם אתכם – תקציב שאתם מוכנים להוציא, התעסקות שמתאימה לכם או לא ועוד.

בגדול, נהוג לחלק את סוגי האוכל העיקריים לחתול ל-3: אוכל יבש לחתולים, שימורים לחתולים והאכלה טבעית לחתולים. בכל אחד מהסוגים ניתן למצוא שלל אופציות לבחור מהן, בין היתר בגלל סוג הבשר עליו מתבסס המזון, הרכיבים התזונתיים והצהרות שונות כמו מזון דיאטטי לחתולים, מזון לחתולים מבוגרים, מזון לגורי חתולים ועוד.

אוכל יבש לחתולים

אדוונס חתול עוף
אדוונס חתול עוף

אוכל יבש לחתולים הוא סוג המזון הפופולרי ביותר לחתולים במיוחד בגלל התמורה הגדולה ביחס למחיר, במיוחד אם מדובר במזון איכותי בעל נעכלות גבוהה, מה שאומר שיש לצרוך פחות ממנו על מנת ליהנות מתחושת שובע ולספוג את כל הערכים התזונתיים הנחוצים לתפקודו החיוני של גוף החתול, על כל מערכותיו.

יתרונות נוספים הוא האפשרות להאכיל את החתול בצורה נקייה ואסתטית, נוחות האחסון (מה שמאפשר לשמור אותו לאורך זמן) והאפשרות לרכוש כמויות גדולות וליהנות ממחירים נוחים במיוחד.

היכנסו לקטגוריה: אוכל יבש לחתולים

שימורים לחתולים

28 יחידות פרמיו מעדן לחתולים במגוון טעמים 100 גרם
28 יחידות פרמיו מעדן לחתולים במגוון טעמים 100 גרם

שימורים לחתולים הם חלק משוק טריקי מעט ואם זוהי הדרך המועדפת עליכם להזין את חתולכם, כדאי להקפיד על שימורים איכותיים שכוללים את כל אבות המזון, לעומת כאלה הנחשבים כמשלימי מזון או כמעדנים לחתול – אלה אינם כוללים רכיבים חשובים ומנגד, כן כוללים לא מעט חומרים מזיקים (משמרים, חומרי טעם וריח ועוד).

בנוסף, לא משנה באיזה שימורים לחתולים בחרתם, חשוב לקחת בחשבון שהם מכילים בממוצע כ-80% נוזלים וכי הם מאבדים מטריותם מהר יחסית. עם זאת, חתולים רבים נהנים מהם הרבה יותר ואם אתם רוצים לפנק אותם – זו בהחלט דרך מהנה. כמובן שניתן גם לשלב בין שימורים ומזון יבש.

היכנסו לקטגוריה: שימורים ומעדנים לחתולים

האכלה טבעית לחתולים

האכלה טבעית לחתולים הוא נושא גדול שכדי לצלול אליו דרוש זמן רב אבל בגדול – מדובר בבשר חי או מבושל (אותו ניתן לקנות לבד או דרך ספקי מזון לחתולים) הנבחר בקפידה על פי תפריט מסודר במטרה שיכלול את כל אבות המזון ורכיבים חיוניים נוספים לבריאות החתול.

אופציה זו היא אומנם הקרובה ביותר לטבע, אך כדאי לקחת בחשבון כי היא דורשת התעסקות בהפשרת המזון, איחסונו במקרר ובמקפיא וכן, גם המראה של הבשר החי שלעיתים קצת קשה לעיכול.

לסיכום, יש סוגי מזון רבים לחתולים וחשוב לבחור מזון בריא ומזין, אך לא פחות חשוב – טעים ונוח לכיס. לכל חתול ובעלים הבחירה המתאימה ביותר עבורם ואם אתם מתלבטים, תמיד אפשר לשלב. רק בריאות.

חנות חיות החתול והכלב
חנות חיות החתול והכלב

"החתול והכלב" - החנות מובילה בתחום אוכל וציוד לכלבים וחתולים.
אנו מציעים מגוון ענק של מזון איכותי ומאוזן עבור חיות המחמד שלכם וציוד באיכות גבוהה לטיפוח ובריאות שלהם. צוות המומחים שלנו ישמחו לייעץ לכם ולתת לכם את המידע הנדרש כדי לספק לחיות המחמד שלכם את הטוב ביותר.
כתובת: נגבה 36, תל אביב | טלפון: 03-5616646

תוכן העניינים

למה לבחור בחנות חיות החתול והכלב

משלוחים מהירים

חוויית קניה און ליין

שירות מעל הכל

ייעוץ והכוונה טלפוני