נשירה אצל כלבים

נשירה אצל כלבים – למה זה קורה והאם יש מה לעשות עם זה?

נשירת שיער אצל כלבים גורמת לדאגה מוכרת ושכיחה בקרב בעלי חיות המחמד האהובות. מדובר בתהליך טבעי שקורה אצל כלבים שיכול להיגרם בגלל סיבות שונות, ביניהן מאפייני הגזע שלהם, שינויים בעונת השנה, מצב בריאותי ועוד. חשוב לדעת מדוע זה קורה כדי להפריד בין נשירה תקינה לבין בעיה שמצריכה בירור. במאמר זה נלמד למה נשירה מתרחשת, ואיך ניתן להתמודד עם הבעיה ולשמור על כלבכם בריא ועל הבית שלכם נקי.

סיבות לנשירת שיער אצל כלבים

קיימות מספר סיבות שונות, שאת העיקריות נציג כעת לפניכם.

הגזע של הכלב שלכם

לכל גזע כלבים יש סוג פרווה ודפוסי נשירה משתנים. גזעים מסוימים, כגון רועה גרמני ולברדור, ידועים ככלבים שמנשירים שיער רב וזאת בשל הפרווה העבה שלגופם. לעומת זאת, יש כלבים אחרים כגון כלבי סלוקי להם יש פרווה דקיקה שכמעט ולא נושרת. חשוב לדעת מה מאפייני הגזע של הכלב שלכם כדי לדעת מהם דפוסי הנשירה והאם אתם צריכים לדאוג.

שינויים עונתיים

לעיתים קרובות כלבים מנשירים פרווה כתגובה לשינוי מזג האוויר ועונות השנה. בחודשי הקיץ החמים יותר הם מנשירים יותר שיער כדי לאפשר לפרווה שלהם להיות קלה יותר כך שיהיה לגוף שלהם ויסות טמפרטורה טוב.

שינויים הורמונליים

כמו לבני אדם, גם לכלבים יש שינויים הורמונליים שמשפיעים על גופם. לדוגמה, כלבות לפני או אחרי עיקור עלולות להנשיר יותר מבדרך כלל.

חוסר איזון בתזונה

תזונה לקויה בה חסרים חומרים מזינים שחיוניים לכלב עלולים לפגוע בעור ובפרווה שלו- ובעקבות כך להוביל לנשירה מוגזמת. על כן חשוב להקפיד על תזונה בריאה, מאוזנת ואיכותית שתשמור על פרוותם של הכלבים שלכם. אם אתם מבחינים בכך שהכלב שלכם התחיל להנשיר יותר ושהפרווה שלו כבר לא מבריקה- כדאי לשקול להחליף לו את סוג המזון.

מתח וחרדה

כלבים שחווים מתח או חרדה מסיבות שונות עלולים להנשיר יותר מהרגיל כתגובה פיזית למצבם. זה יכול להיות בגלל מעבר דירה לדוגמה, חרדות נטישה ועוד. חשוב לזהות ולטפל בגורמים הבסיסיים ללחץ כדי לעזור להפחית את הנשירה.

נשירה אצל כלבים
נשירה אצל כלבים

איך מתמודדים עם נשירה?

יש כמה דברים שחשוב לעשות כדי להתמודד עם נשירה. הדבר הראשון הוא לשמור על שגרת טיפוח עקבית. סירוק וצחצוח של הפרווה של הכלב יכולים להסיר שיער באופן מבוקר כך שלא יתפזר לכם בכל הבית. בחרו במברשות שמתאימות לסוג הכלב שלכם לתוצאות מקסימליות. גם רחצה יכולה לעזור- אם תשתמשו בשמפו ייעודי לכלב שלכם זה יסייע בהסרת שיער עודף ובהיווצרות קשרים בשיער.

דבר חשוב נוסף הוא לשמור על תזונה בריאה. כך תוכלו להזין את הכלב שלכם בכל הוויטמינים והמינרלים שהוא צריך. אפשר להתייעץ עם ווטרינר בכל הנוגע לתזונה המתאימה ביותר לצרכים הספציפיים של הכלב שלכם. אפשר לבחור גם תוספי מזון מסוימים שישפרו את מצב העור של הכלב.

הקפידו גם על סביבה נקייה בבית- כך תוכלו לצמצם הימצאות של אלרגנים וחומרים אחרים שעלולים לגרות את העור של הכלב.

לבסוף, הקפידו לבקר אצל הווטרינר אחת לתקופה כדי לזהות בעיות בריאותיות שונות שיכולות להשפיע על נשירת שיער מוגזמת. במידת הצורך- הוא יוכל להתאים לכם את הטיפול הנכון.

איך שומרים על תזונה מאוזנת אצל הכלב?

כמו שכבר ציינו, תזונה טובה היא מפתח לפרווה בריאה. אצלנו בחנות חיות החתול והכלב תוכלו למצוא מזון בריא ואיכותי שמתאים לסוגים שונים של כלבים ויוכל לעזור לכם לשמור על הפרווה שלהם, לצמצם נשירה ולהיות הכי בריאים שאפשר.

חנות חיות החתול והכלב
חנות חיות החתול והכלב

"החתול והכלב" - החנות מובילה בתחום אוכל וציוד לכלבים וחתולים.
אנו מציעים מגוון ענק של מזון איכותי ומאוזן עבור חיות המחמד שלכם וציוד באיכות גבוהה לטיפוח ובריאות שלהם. צוות המומחים שלנו ישמחו לייעץ לכם ולתת לכם את המידע הנדרש כדי לספק לחיות המחמד שלכם את הטוב ביותר.
כתובת: נגבה 36, תל אביב | טלפון: 03-5616646

תוכן העניינים

למה לבחור בחנות חיות החתול והכלב

משלוחים מהירים

חוויית קניה און ליין

שירות מעל הכל

ייעוץ והכוונה טלפוני