תולעים אצל כלבים

תולעים אצל כלבים – איך מתמודדים?

הכלבים שלנו מביאים אור ושמחה לחיינו, אבל לא תמיד זה פשוט לטפל בהם – בעיקר כשיש להם תולעים. התמודדות עם תולעים אצל כלבים היא עניין מורכב מאחר ותולעים יכולים להוות סכנה בריאותית משמעותית גם לכלב שלכם וגם לכם ולמשפחתכם. אז איזה סוגי תולעים יש, מהם הסימפטומים ואיך מתמודדים עם הבעיה הזו? במאמר זה נספק לכם את המידע הנדרש לכם בנושא כדי לחזור לשגרה בהקדם.

סוגי תולעים

ישנם מספר סוגים של תולעים שמשפיעים בדרך כלל על כלבים, ביניהם בעיקר תולעים עגולות ותולעים שטוחות. כל אחד מהסוגים הללו מייצר תסמינים שונים ודורשים טיפול ספציפי. תולעים עגולות עלולות לגרום להקאות ושלשולים, בעוד שתולעים שטוחות יכולות להוביל לירידה במשקל וחוסר תאבון. חשוב להבדיל בין הסוגים השונים כדי לדעת כיצד להתמודד עם הבעיה.

בדיקות וטרינריות

כדי להתחיל להתמודד ביעילות עם תולעים ולאבחן אותן לפני שהמצב מחמיר, חשוב לבצע בדיקות וטרינריות קבועות אחת לתקופה. בדיקות אלה יכולות לזהות תולעים בשלב מוקדם, עוד לפני שהתסמינים מתגלים בפניכם. הווטרינר שלכם יכול להמליץ על טיפול תילוע מתאים ולספק הנחיות לגבי תדירות הבדיקות הנדרשת, וזאת בהתאם לגיל הכלב שלכם, אורח חייו, משקל ועוד.

טיפול בתולעים

אם גיליתם תולעים אצל הכלב שלכם, חשוב ללכת לווטרינר שירשום לכם טיפול ספציפי מותאם וזאת בהתאם לסוג התולעים ובהתאם לסוג הכלב. תרופות לתילוע מגיעות בצורות שונות, ביניהן טבליות דרך הפה, זריקות, תמיסות ומשחות מקומיות ועוד. חשוב להקפיד על ההוראות שהווטרינר נתן באופן מדויק, לתת את המינון הנכון ולהשלים את כל הטיפול- לא לפני הזמן, גם אם ראיתם שיפור. מומלץ גם לקבל טיפול מונע קבוע לתולעים, במיוחד עבור כלבים שנמצאים בסיכון גבוה יותר לחשיפה לתולעים, לדוגמה כלבים שמבלים המון זמן בחוץ או כאלה שבאים במגע עקבי עם בעלי חיים אחרים.

תולעים אצל כלבים
תולעים אצל כלבים

שמירה על סביבה נקייה

אחת הדרכים למנוע מתולעים לפגוע בכלב שלכם היא לשמור על סביבה היגיינית ונקייה. חשוב לנקות בקביעות את הצואה של הכלבים מהחצר שלכם ולנקות את הבית- גם בפנים וגם בחוץ. החליפו מצעים באופן קבוע, נקו את הצעצועים של הכלב וגם את קערות האוכל שלו. נסו למנוע מהכלב שלכם לבוא במגע עם צואה של בעלי חיים אחרים. אם תקפידו על אזור מחיה נקי עבור הכלב שלכם תוכלו למנוע הדבקה חוזרת.

גם בני הבית צריכים לקחת חלק בשמירה על סביבה היגיינית- חשוב שכולם יקפידו לשטוף ידיים אחרי בילוי בחוץ ואחרי אינטראקציה עם הכלב. מומלץ לא לתת לכלב ללקק את הפנים של הילדים כדי למנוע הדבקה פוטנציאלית.

בנוסף, חשוב שהמזון שהכלבים יאכלו יהיה איכותי ובריא. כך תוכלו לשמור על מערכת העיכול שלהם וגם למנוע מהם להידבק דרך האוכל.

טיפול טבעי

יש גם טיפולים טבעיים שיכולים לעזור למנוע הדבקה חוזרת ולהקל על הסימפטומים השונים. אחד מהם הוא שינוי בתזונה- יש דברים שאתם יכולים להוסיף לדיאטה של הכלב שלכם כדי להפוך את המעיים שלו למקום שתולעים לא ירצו להיות בו. אם תוסיפו לדיאטה שלו ירקות כמו גזר, קוקוס ושומר- תוכלו להרחיק מזיקים שונים.

מזון חיות איכותי שיעזור לכלבים שלכם לשמור על בריאותם

אם הכלב שלכם נדבק לאחרונה בתולעים או שאתם רוצים למנוע מזה לקרות בהמשך- שמירה על תזונה מאוזנת ובריאה היא חשובה לכך. אצלנו בחנות חיות החתול והכלב תוכלו למצוא מגוון של מזון איכותי לכלב שלכם, מלא בכל הערכים התזונתיים שהוא צריך- ובמחירים מתאימים לכל כיס.

חנות חיות החתול והכלב
חנות חיות החתול והכלב

"החתול והכלב" - החנות מובילה בתחום אוכל וציוד לכלבים וחתולים.
אנו מציעים מגוון ענק של מזון איכותי ומאוזן עבור חיות המחמד שלכם וציוד באיכות גבוהה לטיפוח ובריאות שלהם. צוות המומחים שלנו ישמחו לייעץ לכם ולתת לכם את המידע הנדרש כדי לספק לחיות המחמד שלכם את הטוב ביותר.
כתובת: נגבה 36, תל אביב | טלפון: 03-5616646

תוכן העניינים

למה לבחור בחנות חיות החתול והכלב

משלוחים מהירים

חוויית קניה און ליין

שירות מעל הכל

ייעוץ והכוונה טלפוני